Vragen & Antwoorden

F.A.Q.2020-12-14T15:04:22+01:00

Vaakgestelde vragen

Cat-a-wie??2023-05-05T11:26:21+02:00

Cat-Alicious is een onderneming in Vlaanderen voor de aan-huis-verzorging van huisdieren. Met een team van oppassers voorzien wij dierenoppas aan huis & dogwalking in heel Vlaanderen. Onze opgeleide en verzekerde dierenoppassers zorgen ervoor dat uw dieren in hun eigen vertrouwde omgeving kunnen blijven tijdens uw afwezigheid. Dit zorgt voor minder stress, gelukkige dieren en een woning die niet verlaten lijkt.

Cat-a-waar?2023-05-05T11:29:39+02:00

Ons hoofdkantoor situeert zich te Oostmalle. Onder ‘CONTACT’ in het menu bovenaan kan je onze contactgegevens vinden. Cat-Alicious, onderdeel van FES BV groep, is ingeschreven in de Kruispuntbank onder het nummer BE 0714.958.096.

Cat-a-waarom?2023-05-05T11:16:46+02:00

Ik startte Cat-Alicious op naar aanleiding van mijn eigen ervaringen met huisdierenopvang. Op vakantie gaan, een weekeindje meepikken of gewoon er even tussenuit gaan zat meestal niet in. Want mijn dieren ergens wegbrengen, dat wilde ik niet. Ik wist dat mijn dieren het liefste in hun eigen omgeving bleven, bij hun vertrouwde slaapplekjes, hun eigen geurtjes en eigen eetbakjes. Vandaar dat ik begon na te denken over hoe het wél kon. Met een oppasservice aan huis, was de conclusie.

Welke diensten bieden jullie aan?2020-12-14T10:13:12+01:00

Wij voorzien huisbezoekjes, wandelingen of nachtoppas voor jouw viervoeters. We bieden een service op maat; je kan deze diensten dus ook combineren.

Kwantakosta?2023-05-05T11:42:58+02:00

Op onze ‘prijzen’ pagina vind je een overzicht van al onze standaardprijzen. Daar tellen we telkens 2 supplementen bij. Die zijn gebaseerd op: het aantal grote en kleine huisdieren dat je wilt laten verzorgen en de afstand die je oppasser moet afleggen om bij je langs te komen. De prijs verschilt voor elke postcode. Je hoeft je hersenen niet te pijnigen om de exacte prijs van je oppasbeurt(en) of hondenwandeling(en) te berekenen. Onze prijssimulator vertelt het je in een paar klikken.

Waar situeert zich het hoofdkantoor?2023-05-05T11:32:01+02:00

Het Cat-Alicious hoofdkantoor situeert zich te Oostmalle. Onder ‘CONTACT’ in het menu bovenaan kan je onze contactgegevens vinden. Cat-Alicious, onderdeel van FES BV groep, is ingeschreven in de Kruispuntbank onder het nummer BE 0714.958.096.

Kan ik mijn huisdier ook naar Cat-Alicious brengen?2020-12-14T10:10:00+01:00

Neen. Wij zijn ervan overtuigd dat de meeste dieren het liefst vertoeven in hun eigen vertrouwde omgeving. Als je je dieren uit hun vertrouwde habitat gaat halen, om ze bv. onder te brengen in een dierenpension, kunnen ze hiervan behoorlijk stress ondervinden. Dankzij ons concept verzorgen wij de dieren aan huis, wat wetenschappelijk bewezen beter is voor het dier.

Is mijn huisdier verzekerd?2021-01-18T09:58:28+01:00

Zoals in onze algemene voorwaarden vermeld staat, dien je je huisdieren op te nemen in je eigen familiale polis. Zo bescherm je jezelf als je huisdieren schade aanrichten. Werd er schade aangericht door Cat-Alicious? Dan handelt onze verzekering deze schadegevallen verder af.

Ik heb geen huisdieren, maar wel een plantencollectie. Kan ik jullie hiervoor inschakelen?2020-12-10T10:14:23+01:00

Ja hoor, wij verzorgen met veel plezier je plantjes! Wil je reserveren, maar heb je geen huisdieren? Stuur ons dan even een mailtje via info@cat-alicious en we nemen contact met je op.

Wat moet ik zelf voorzien voor de oppasser?2020-12-09T10:29:52+01:00

Wij vragen je om een comfortabele slaapplek te voorzien; een zetel bijvoorbeeld is niet voldoende. De oppasser zal tijdens de kennismaking met jou bespreken wat hij/zij van thuis mee neemt en wat er aanwezig moet zijn bij de klant.

Wat kost een nachtoppas?2020-12-09T11:22:46+01:00

Je betaalt één prijs voor een nachtoppas, ongeacht het aantal dieren dat je hebt. De Cat-Alicious nachtoppas is ter plaatse vanaf 23u00 in de avond, tot 7u00 in de ochtend (= ongeveer 8 uren).

Hoe kan ik reserveren?2020-12-08T16:11:57+01:00

Je kan 24/24 online reserveren via ons boekingssysteem. Dit kan door bovenaan in het menu te klikken op ‘ONLINE RESERVEREN’ . Je zal eerst een klantenprofiel moeten aanmaken in het systeem, alvorens je een reservatie kan plaatsen.

Om de reservatie vervolgens te bevestigen, vragen wij je om het totaalbedrag online te voldoen. Je kan in ons boekingssysteem betalen met onderstaande betaalmiddelen. De eindafrekening met het eventueel nog te betalen saldo of je tegoed, ontvang je van ons via e-mail nadat je weer terug bent uit vakantie.

Kan ik ook telefonisch een boeking doen?2023-05-05T11:45:36+02:00

Dat kan. Als je het hoofdkantoor belt, krijg je Nele aan de lijn. Zij staan in voor de telefonische bereikbaarheid en de administratie. Je kan de openingsuren van het kantoor terugvinden onder het kopje  ‘CONTACT’.

Hoe beheren en verwerken jullie mijn gegevens?2020-12-10T10:14:59+01:00

Lees hiervoor ons privacybeleid even door, via deze link.

Ik heb een noodgeval. Wat moet ik doen?2020-12-10T10:15:36+01:00

Heb je een noodgeval? Heb je een dringende annulatie? Kan je de verantwoordelijke oppasser niet bereiken tijdens je vakantieperiode? Moet je Cat-Alicious dringend contacteren maar zijn het momenteel geen kantooruren? Vul dan het Cat-Alicious conciërge-formulier in via deze link. Deze bekijkt onze mailbox 2 x per dag, ook tijdens weekends en op feestdagen. Wij contacteren je dan telefonisch van zodra wij je bericht gelezen hebben!

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?2020-12-10T10:16:23+01:00

Deze kan je hier inlezen. Als een klant een reservatie doorgeeft, gaat deze uitdrukkelijk akkoord met onze algemene voorwaarden.

Hoe verloopt het proces na mijn reservatie?2020-12-08T16:15:32+01:00

Onze verantwoordelijke medewerker komt na reservatie bij jullie langs voor een kennismakingsgesprek. Zo kunnen jullie de oppasser ontmoeten, en kan zij ook kennis maken met beestjes en baasjes. Je kan dan samen met onze medewerker alle details betreffende de voeding en de verzorging bespreken. Dit gesprek gaat doorgaans door 1 week voor uw vertrek. Na uw reservatie hoeft u zelf niets meer te doen, en kan u rustig het telefoontje van onze medewerker afwachten. Heeft u 5 dagen voor vertrek nog niets van ons gehoord? Neem dan voor alle zekerheid zelf even contact met ons op!

Kan ik een reeds gemaakte boeking annuleren?2020-12-08T16:17:36+01:00

Absoluut, u kan steeds uw boeking annuleren. Om te annuleren volstaat het om ons een mailtje te sturen, met vermelding van uw reservatienummer en de reden tot annulatie. Onze annulatievoorwaarden kan u nalezen in onze algemene voorwaarden.

Is mijn huissleutel wel veilig bij jullie?2020-12-08T16:18:08+01:00

Wij behandelen uw sleutels of toegangscodes met de nodige voorzichtigheid. Sleutels labelen wij nooit op naam. Indien u op regelmatige basis van onze diensten gebruik maakt, kunnen wij uw sleutel in bewaring houden, en bezorgen wij u desgewenst een sleuteldocument.

Wie is mijn oppasser?2020-12-08T16:19:48+01:00

U kan al een overzichtje van ons team terugvinden op de teampagina. Wij proberen steeds een vaste oppasser per oppastaak in te boeken, zodat onze klanten één vast aanspreekpunt hebben. Toch kan het soms gebeuren dat bijvoorbeeld door ziekte, onbeschikbaarheid of onvoorziene omstandigheden uw (vaste) oppasser niet altijd beschikbaar is. Wij werken hecht samen met het Cat-Alicious team, en hebben een algemene database waar onze oppasgegevens in bijgehouden worden, waardoor er bijna altijd een back-up medewerker beschikbaar is. Je boeking is dus altijd gegarandeerd (behoudens overmacht), ook al is je vaste oppasser niet beschikbaar. Zo kan je er zeker van zijn dat wij ons kunnen houden aan het afgesproken aantal bezoeken en/of tijdstippen. Wij durven met het hand op ons hart zeggen dat wij 100% betrouwbaar zijn!

Ik wil een reservering maken voor volgend jaar, kan dit al?2020-12-08T16:22:00+01:00

Ja, dat is uiteraard geen probleem. Je kan een boeking steeds annuleren met inachtneming van ons annuleringsbeleid. Meer over het annuleren van een reservering lees je hier.

Wat als mijn dier tijdens een oppasperiode ziek wordt of geblesseerd geraakt?2020-12-10T10:17:06+01:00

Tijdens de eerste kennismaking zal onze oppasser samen met jou een checklist overlopen en enkele documenten invullen. Op het medica-formulier noteren we de medische voorgeschiedenis van je huisdier en de contactinfo van je vaste dierenarts. Indien je dier ziek zou worden tijdens een oppasperiode, zal onze oppasser samen met jou het vooraf vastgelegde stappenplan volgen. Dierenartskosten zijn steeds voor de rekening van de klant. Indien nodig zal Cat-Alicious deze voorfinancieren en later terugvorderen bij de klant.

Bij het online reserveren krijg ik een boodschap te zien dat ik eerst contact moet opnemen. Waarom is dit?2020-12-08T16:23:22+01:00

Sommige postcodes hebben geen vaste oppasser. Als er een aanvraag binnen komt voor deze postcodes vragen we eerst na welke oppasser de oppastaak kan behartigen. Van zodra we hierover uitsluitsel kunnen geven ontvang je van ons een boekingsbevestiging via e-mail. Meestal kunnen we je binnen de 48 uren een definitieve bevestiging bezorgen.

Wanneer contacteert de oppasser mij?2020-12-08T16:24:11+01:00

Na het online reserveren zit jouw huiswerk erop en hoef je zelf niets meer te doen. Onze oppasser contacteert je zelf voor de verdere praktische afspraken. Dit is doorgaans een week voor de start van de oppastaak.

Wat als de oppasser ziek wordt tijdens een oppasperiode?2020-12-10T10:17:34+01:00

Onze oppassers doen hun best om op elk moment tot je dienst te staan. Lukt dat uitzonderlijk niet, bijvoorbeeld door ziekte? Dan staat er een back-up voor je klaar. Die is dankzij onze database op de hoogte van alle oppasdetails, en legt je dier met veel plezier in de watten.

Ik wil samenwerken met Cat-Alicious, wie moet ik hiervoor contacteren?2020-12-10T10:18:03+01:00

Ben je overtuigd van de meerwaarde van Cat-Alicious, en wens je samen te werken aan een gezamenlijk project? Dat kan! Stuur ons even een mailtje via info@cat-alicious.be en we nemen contact met je op!

Is Cat-Alicious wel betrouwbaar?2020-12-08T16:26:32+01:00

Absoluut! Wij durven met het hand op het hart zeggen dat wij 100% betrouwbaar zijn. Alle leden van ons team zijn in het bezit van een bewijs van goed gedrag en zeden, zijn verzekerd en hebben ervaring met dieren. Dierenoppas is een beroep, en geen tussendoortje!

Mag mijn hond tijdens het wandelen zonder leiband lopen?2020-12-08T16:27:00+01:00

Neen, zeker niet! Wij wandelen enkel mét leiband uit veiligheid voor de hond, de oppasser en de omstaanders

Wat is er inbegrepen in een standaard huisbezoek?2020-12-08T16:28:21+01:00

Huisbezoeken zijn steeds in samenspraak met de klant. Een voorbeeldje van een standaard huisbezoek kan je hier terugvinden.

Passen jullie ook op grote dierengezinnen?2020-12-08T16:28:51+01:00

Natuurlijk! Heb je 5 katten, 2 honden, een eend en een alpaca? Wij verzorgen ze allemaal! Is je dierenfamilie te groot om in te geven in het boekingssysteem? Contacteer ons dan even via e-mail, en we helpen je graag verder.

Kan een oppasperiode gedeeld worden tussen een oppasser én een familielid?2020-12-08T16:29:16+01:00

Dat kan zeker. Heb je een familielid of kennis die tijdens de oppasperiode ook regelmatig eens langskomt voor je diertjes, dan vragen wij je bij de kennismaking om de contactgegevens van deze persoon door te geven. Indien een oppastaak gedeeld worden met een extern persoon, kunnen we niet verantwoordelijk gesteld worden voor onvoorziene omstandigheden. Meer informatie hierover geeft de oppasser je met veel plezier.

Ik wens een wandeling op een bepaald uur. Kan dit?2020-12-08T16:29:57+01:00

Om de agenda en planning van onze oppassers praktisch en werkbaar te houden, kan je bij het reserveren een voorkeur voor een tijdsblok opgeven. De mogelijke tijdsblokken zijn: ochtend (6u00 – 11u00), middag (11u00 – 16u00) en avond (16u00 -00u00) De oppasser tracht zoveel mogelijk rekening te houden met je wensen. In drukke periodes is het mogelijk dat we niet altijd aan deze vraag kunnen voldoen.

Ik wens een huisbezoek op een bepaald uur. Kan dit?2020-12-08T16:30:37+01:00

Om de agenda en planning van onze oppassers praktisch en werkbaar te houden, kan je bij het reserveren een voorkeur voor een tijdsblok opgeven. De mogelijke tijdsblokken zijn: ochtend (6u00 – 11u00), middag (11u00 – 16u00) en avond (16u00 -00u00) De oppasser tracht zoveel mogelijk rekening te houden met je wensen. In drukke periodes is het mogelijk dat we niet altijd aan deze vraag kunnen voldoen.

Hoe lang op voorhand moet ik reserveren?2020-12-08T16:31:09+01:00

Tijdens drukke periodes hebben onze oppassers soms een volle agenda. Daarom is het aangewezen je aanvraag steeds zo snel mogelijk in te dienen via ‘online reserveren’. Van zodra je vakantieperiode vast ligt, kan je je aanvraag al registreren, zodat je zeker bent van een plekje.

Ik krijg telefonisch niemand te pakken op het algemeen telefoonnummer. Wat nu?2020-12-08T16:31:56+01:00

Tijdens drukke periodes zijn we soms minder vlot telefonisch bereikbaar, omdat we bijvoorbeeld zelf bij klanten zijn. Geraak je telefonisch niet onmiddellijk binnen op kantoor? Stuur ons dan even een mailtje via het contactformulier, en wij nemen zelf telefonisch contact met je op binnen de 48 uur!

Hoe gebeurt de sleuteloverdracht?2020-12-08T16:38:41+01:00

Je kan je huissleutel aan onze oppasser overhandigen tijdens het kennismakingsgesprek. We labelen uit veiligheid je sleutels nooit op naam of met je adres.

Kan ik ook als dierenoppasser werken?2023-05-05T11:51:04+02:00

We zijn steeds op zoek naar nieuwe collega’s! Denk je alles in huis te hebben om een betrouwbare dierenoppasser te worden? Stuur gerust even je CV door naar: nele@cat-alicious.be

Nog een vraag?

Stel ons gerust je vragen per e-mail. We trachten alle vragen te beantwoorden binnen de 2 werkdagen.

Ga naar de bovenkant