Huisbezoeken

Home>Diensten>Huisbezoeken
Huisbezoeken2020-12-14T15:21:07+01:00

Laat je diertjes lekker thuis!

Je vertrekt op vakantie en hebt nog geen oppas voor je huisdieren? Lange werkdagen en dus geen tijd om ‘s middags je hond uit te laten?

Je wilt de zorg van je dieren niet opleggen aan vrienden, buren of familie?

Je hebt een onaangename ziekenhuisopname in het verschiet?

Je had in het verleden een slechte ervaring met opvang in een dierenpension of dierenopvang?

Kies deze keer eens voor een professionele Cat-Alicious oppasser aan huis en ervaar wat wij voor jou kunnen betekenen!

Tarieven op maat

*Gebruik onze prijssimulator om je gepersonaliseerde prijs te berekenen

We zijn al lang trouwe klant van Cat-Alicious!! Zo fijn dat we hen hebben leren kennen. Oppasser Lisa zorgt voor ons Fientje. Ze waren meteen dikke vrienden. Vroeger had ik altijd stress als we op vakantie vertrokken, angst om onze poes thuis achter te laten om te laten verzorgen door vrienden of buren. Maar sinds Cat-Alicious bij ons komt is dat helemaal weg. Iedereen is rustig en tevreden, en wie wil er nu niet zorgeloos op vakantie vertrekken.

Charlotte

Hoe verloopt een huisbezoek?

* Deze takenlijst is indicatief en steeds in overleg met de betreffende oppasser

Bij aankomst aan de woning gebeurt er eerst een inspectieronde. Alle ramen, deuren en luiken worden nagekeken en gecheckt op gebreken of onregelmatigheden. Indien er geen speciale zaken opgemerkt worden, zal onze oppasser de woning betreden.

Na binnenkomst worden eerst de dieren begroet en geknuffeld. Terwijl de oppas haar spullen wegzet, krijgt het huisdier een snoepje (indien toestemming eigenaars) ter verwelkoming. Indien de dieren zich niet laten zien, zal de oppas uitzoeken waar ze zich verstoppen. Bij een huisbezoek moeten de dieren altijd gezien worden om zeker te zijn dat ze fysisch in orde zijn. Onze eerste zorg gaat steeds naar het huisdier!

De eetbakjes worden weggenomen, ontdaan van vorige etensresten, en gereinigd met detergent, alvorens deze opnieuw te vullen. De plaats rond de etensbakjes wordt schoon gemaakt. Wanneer de dieren eten, worden de bijkomstige taken uitgevoerd.

Uitwerpselen worden uit de kattenbak genomen, of indien nodig verversen wij de volledige kattenbak. De verloren korrels rondom de bak worden opgeruimd. Indien nodig zullen wij de ruimte waar de dieren zich bevinden stofzuigen.

Indien de klant dit wenst, gebeuren nu de extra taken. Plantjes water geven, de brievenbus legen, vuilnis buiten dragen, zijn taken die op aanvraag mogelijk zijn. Voor de klanten met honden gebeurt nu de wandeling, tenzij dat de volgorde van taken anders onderling besproken worden.

Na het afwerken van de takenlijst, volgt nu het knuffel- en speelmoment. Onze oppassers hebben steeds een goedgevulde tas vol speelgoed bij, om de dieren die interesse hebben, bezig te houden. Dieren die houden van knuffelen krijgen op dit moment de nodige liefde en aandacht. Heeft uw dier minder nood aan sociaal contact? Dan zorgen we voor enkele bijkomende taken.

Op het einde van de oppastaak, worden alle dieren en kamers gecontroleerd, zodat er geen dieren opgesloten worden. Na een laatste knuffel vertrekt onze oppas naar een volgende klant.

+0
Professionele dierenoppassers
0
Tevreden klanten
0
Jaar ervaring

Vragen & Antwoorden

Hoe gebeurt de sleuteloverdracht?2020-12-08T16:38:41+01:00

Je kan je huissleutel aan onze oppasser overhandigen tijdens het kennismakingsgesprek. We labelen uit veiligheid je sleutels nooit op naam of met je adres.

Kwantakosta?2020-12-14T10:13:42+01:00

Op onze ‘prijzen’ pagina vind je een overzicht van al onze standaardprijzen. Daar tellen we telkens 2 supplementen bij. Die zijn gebaseerd op: het aantal grote en kleine huisdieren dat je wilt laten verzorgen en de afstand die je oppasser moet afleggen om bij je langs te komen. Die is tot een minimum beperkt doordat we zoveel mogelijk voor een oppasser uit jouw regio kiezen. De prijs verschilt voor elke postcode. Je hoeft je hersenen niet te pijnigen om de exacte prijs van je oppasbeurt(en) of hondenwandeling(en) te berekenen. Onze prijssimulator vertelt het je in een paar klikken.

Hoe lang op voorhand moet ik reserveren?2020-12-08T16:31:09+01:00

Tijdens drukke periodes hebben onze oppassers soms een volle agenda. Daarom is het aangewezen je aanvraag steeds zo snel mogelijk in te dienen via ‘online reserveren’. Van zodra je vakantieperiode vast ligt, kan je je aanvraag al registreren, zodat je zeker bent van een plekje.

Ik wens een huisbezoek op een bepaald uur. Kan dit?2020-12-08T16:30:37+01:00

Om de agenda en planning van onze oppassers praktisch en werkbaar te houden, kan je bij het reserveren een voorkeur voor een tijdsblok opgeven. De mogelijke tijdsblokken zijn: ochtend (6u00 – 11u00), middag (11u00 – 16u00) en avond (16u00 -00u00) De oppasser tracht zoveel mogelijk rekening te houden met je wensen. In drukke periodes is het mogelijk dat we niet altijd aan deze vraag kunnen voldoen.

Kan een oppasperiode gedeeld worden tussen een oppasser én een familielid?2020-12-08T16:29:16+01:00

Dat kan zeker. Heb je een familielid of kennis die tijdens de oppasperiode ook regelmatig eens langskomt voor je diertjes, dan vragen wij je bij de kennismaking om de contactgegevens van deze persoon door te geven. Indien een oppastaak gedeeld worden met een extern persoon, kunnen we niet verantwoordelijk gesteld worden voor onvoorziene omstandigheden. Meer informatie hierover geeft de oppasser je met veel plezier.

Meer vragen

Ontvang al ons nieuws recht in je mailbox!

We sturen enkel een nieuwsbrief als het echt belangrijk is. Beloofd!

Ga naar de bovenkant